De hoe-vraag van het leren in de 21ste eeuw

Hoe bereid je een jonge generatie voor om te leven in een snel veranderende complexe maatschappij? Hoe haal je het beste uit leerlingen en verhoog je de resultaten van je school als geheel? Building Learning Power (BLP), ontworpen door professor Guy Claxton, biedt hiervoor een antwoord dat gebaseerd is op onderzoek in de praktijk.

  • Haal het beste uit leerlingen en verhoog de resultaten van je school
  • BLP: focus op Leren en Leercultuur
  • BLP: gebaseerd op de realiteit van scholen en klaslokalen

BLP: focus op Leren en Leercultuur

Het doel van Building Learning Power (BLP) is om het lerend vermogen bij leerlingen te ontwikkelen, zowel op school als daar buiten. Centraal staat het creëren van een leercultuur in de klaslokalen en in de school in het algemeen. Een cultuur waarin de leerlingen systematisch gewoonten en houdingen aanleren om problemen op te lossen. Uit onderzoek is gebleken dat leerlingen die meer vertrouwen hebben in hun eigen leervermogen sneller en beter leren. BLP vergroot het concentratievermogen en het leerplezier van leerlingen, met als gevolg dat de leerresultaten omhoog gaan.

    Studieduur

    In overleg, incompany maatwerktraject

    Contacttijd

    In overleg

    Locatie

    Overige locaties

    Ervaringen

    SWS De Driesprong, Vriescheloo over Building Learning Power:

    “We merken bij ons zelf dat we meer oog hebben voor ‘leerstrategieën’ en daarbij leertaal gebruiken. We zien bij leerlingen dat ze meer plezier in het leren hebben en meer begrip voor zichzelf en voor elkaar krijgen. Met zijn allen zijn we meer uit de comfortzone gekomen en hebben we nu een onderscheidend onderwijsconcept waar we trots op zijn."