Didactisch Coachen

Vragenderwijs komen tot effectieve feedback, die het leervermogen en de motivatie van de leerling bevorderen. Jouw eigen praktijkvragen ondersteund door beeld staan centraal.

Op die manier ontwikkel je de competenties om leerlingen verder te brengen in hun persoonlijke ontwikkeling, jouw relatie met de leerlingen te verdiepen en hen op gepersonaliseerde wijze verder te helpen in hun (leer)ontwikkeling.
Voorgaande doen we met behulp van beelden die je zelf maakt en inbrengt. De onderliggende theorieën van Hattie, Voerman & Faber vormen de basis en worden verbonden aan je eigen praktijkvragen/wensen/behoeften en ontwikkeling.

  • een cursus voor docenten, leerling-coaches, mentoren, loopbaanbegeleiders, decanen en schoolopleiders
  • gebaseerd op de laatste theoretische inzichten over leren en feedback geven
  • geeft de deelnemers een instrument in handen om leerlingen systematisch te coachen en feedback te geven. 

Wat kun je na de cursus Didactisch Coachen?

Na de cursus ben je in staat om:

  • Leerlingen te ondersteunen bij hun leerontwikkeling met name op proces en inhoud;
  • Effectieve motivatie verhogende en prestatie verbeterende feedback geven in les en coach situaties;
  • Je kunt de vier dimensies van de methodiek ‘didactisch coachen’ herkennen en systematisch toe te passen.

Studieduur

7 maanden

Contacttijd

18 uren

Locatie

Groningen